Re: Win7 - uszkodziła się tabela partycji - ciąg dalszy: paramentry dysków twardych

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Thu 08 Dec 2011 - 00:25:59 MET

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości
news:jboh29$fe6$1@news.icm.edu.pl...

> Oto parametry dysku twardego odczytane ze S.M.A.R.T. po całym dniu
> nieustannej pracy (dysk ma 32 st C, drugi dysk ma 26):
>
> HD Tune: SAMSUNG HD503HI Health
>
> ID Current Worst ThresholdData Status
> (01) Raw Read Error Rate 100 100 51 7 Ok

Pięknie :) (choć tu czesto nie pokaże się nic, nawet, gdy okoliczności
uzasadnią zwiększenie parametru)

> (03) Spin Up Time 86 85 25 4376 Ok
> (04) Start/Stop Count 99 99 0 1204 Ok
> (05) Reallocated Sector Count 252 252 10 0 Ok

Cymes!

> (07) Seek Error Rate 252 252 51 0 Ok

Parametr nieobsługiwany, tu ZAWSZE są błędy.

> (08) Seek Time Performance 252 252 15 0 Ok
> (09) Power On Hours Count 100 100 0 8635 Ok
> (0A) Spin Retry Count 252 252 51 0 Ok

I tak ma pozostać! :)

> (0B) Calibration Retry Count 252 252 0 0 Ok

Pięknie.

> (0C) Power Cycle Count 99 99 0 1093 Ok

Z zestawienia czasów i ilości start-stop wynika, że średnio co 5 sesję dysk
był wybudzany do dalszej pracy po przyśpieniu, zatrzymuje talerze i czeka w
gotowości. Kręcił talerzami przez połowę czasu online, a średni czas jednej
sesji, to ok. 8 godzin. Gdyby dysk włączyć do ciągłej pracy, to było by to
nieco ponad rok pracy (niecały miesiąc). Średni czas sesji pozwala sobie
wyobrazić biurową pracę komputera, wtedy to ok. 3 lat z małym haczykiem.

> (C2) Temperature 64 51 0 1245216 Ok

Bardzo często RAW wychodzi tu wysokie.

> (C3) Hardware ECC Recovered 100 100 0 0 Ok

Parametr nieobsługiwany, tu też ZAWSZE coś będzie.

> (C4) Reallocated Event Count 252 252 0 0 Ok

Rewela.

> (C5) Current Pending Sector 252 252 0 0 Ok

Nie inaczej.

> (C6) Offline Uncorrectable 252 252 0 0 Ok

B. dobrze.

> (C7) Ultra DMA CRC Error Count 100 100 0 1 Ok

IMHO nic groźnego, chyba, ze wyraźnie by rosło. Mało dysków co przeszły
przez moje ręce, miało to na zero.

> (C8) Write Error Rate 100 100 0 2 Ok

No, tu już nie ideał, ale jak mało jest, to można nie przejmować się
zbytnio - takie błędy też się zdarzają przy pracy.

> (E1) (unknown attribute) 100 100 0 1223 Ok

Parkowanie głowic.

> Power On Time : 8635
> Health Status : Ok
>
> Zero bad-sectorów.

Wspominałeś, że coś było... Ale dobrze, że nie ma.
W ogóle widzę, że dysk jest w dobrym stanie i jeszcze długo pochodzi.

> Mam jednak kłopot: komputer ma kłopot z wejściem w stan uśpienia i
> wyjściem z niego. Poprzednio z uśpienia budził się w 10 sek, teraz trwa to
> prawie tak długo jak pełen restart i w dodatku pojawiają się błędy
> programów, które trzeba pozamykać.
>
> Co robię źle?

Pamięć OIDP OK? Przyznam, że skończyły mi się pomysły... Więc bardzo luźno
pogdybam (No, nie powinienem, ale PNMSP) :)) Gdybym mógł, to bym na czystym
(innym) dysku położył czysty system, wymęczył wchodzeniem/wychodzeniem z
uśpienia, aby zorientować się, czy już wtedy zakuleje, czy dopiero z
kolejnymi poprawkami i sterownikami. Dało by to wstępną orientację, czy to
sprzęt, czy program...
Dysk w moim laptopie jest mocno uszkodzony, ale nie mam na podmianę, więc
muszę przecierpieć, połatałem (0.3 GB badów), chodzi. Sprawdziłem
hibernację - hibernował bardzo długo (z winy dysku najpewniej), spróbowałem
powrotu - wstał bezproblemowo. Ponowiłem, tak samo. Postawiłbym na wadliwy
sterownik (bo skoro dysk uszkodzony, hibernacja tostracone minuty, a
wszystko usypia i wstaje), albo coś przestawiło się w BIOSie... Jak
wspomniałem, skończyły mi się pomysły i mogę kłamać... A jakoś nie czuję się
na siłach teraz czegoś dalej poszukać, przepraszam... W moim poprzednim
lapku (żyje, ma się dobrze, ale kurzy się na półce), hibernacja, czy nawet
tylko uśpienie, to po wybudzeniu jajca totalne. Wstawał, ale z połowę było
nie halo, a nie miałem sterów na podmianę, zaś Pingwiny nie chciały
odpalać...