Win7HE, problem z czcionkami

Autor: cac <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Nov 2011 - 08:27:24 MET

Witam!

Mam problem z czcionkami w Win 7. Utworzyłem sobie własną kompozycję, gdzie
określiłem m.in. własne ustawienia czcionek (pod ikony, na belkę tytułową
okien, menu itp.). Wszystko ładnie wyglądało do czasu - nie jestem jednak
pokojarzyć żadnej czynności w systemie która mogłaby doprowadzić do
opisywanego problemu:

otóż od pewnego momentu zauważyłem, że po załadowaniu systemu czcionka pod
ikonkami nie jest taka jaką sobie ustawiłem, czasem problem również dotyczy
tytułów okien - tam też czcionka jest inna niż ustawiona w kompozycji. Jakiś
czas po załadowaniu systemu pomaga wybranie prawokliku na pulpicie i
'Odśwież' lub przełączenie na inną kompozycję i z powrotem - wtedy czcionka
ikonek zmienia się na zdefiniowaną w kompozycji, choć nadal pozostaje
problem na belkach tytułowych okien.

Czcionka nie jest uszkodzona (na innych komputerach w tej kompozycji, którą
sobie wyeksportowałem) wszystko wygląda prawidłowo.

Podejrzewam problem z obsługą czcionek w systemie, może jakiś cache czcionek
jest uszkodzony - czy jest na to jakiś sposób aby przywrócić obsługę
czcionek do jakiś ustawien domyślnych, reset cache'u i wymuszenie
prawidłowej jego przebudowy tak, aby się utworzył na nowo?

Zauważyłem, że po załadowaniu pulpitu dysk jeszcze dosyć długo coś mieli, a
nie mam w autostarcie jakiś kobył czy wielkich ilości plików ładowanych
razem z systemem. Jak sprawdzić co on tam sobie mieli? Moze czcionki
wlasnie?

Proszę o propozycje!