Re: czy czyszczenie rejestru przyśpiesza windows ?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 17 Nov 2011 - 19:24:03 MET

In news:ja3eht$it3$1@node2.news.atman.pl,
*kmark* <markotar@o2.pl> typed:
> Obiecałem, że jak otrzymam odpowiedź z redakcji PCFormat, niezwłocznie ją
> tu umieszczę. Oto ona:
> =============================
> Witam
> Żaden z autorów nie minął się z prawdą, ponieważ obaj piszę o czym innym.
> Program czyszczący rejestr usuwa błędy, które mogą prowadzić do awarii
> komputera, oraz w pewnym stopniu może przyspieszyć uruchamianie systemu.
> Dlatego jest użytecznym dodatkiem. Natomiast obalony mit dotyczył wpływu
> czyszczenia na wydajność pracy komputera, przez co rozumiane jest
> [...]

Nic nowego, to wszystko opisałem tu:
http://groups.google.com/group/pl.comp.os.ms-windows.winnt/msg/2ee686d1062430b8

Fragment:
Czyszczenie rejestru ma sens tylko z punktu widzenia rozwiązywania
ewentualnych problemów z działaniem Windows. Gdy odinstalujesz z systemu
niepotrzebny program, bardzo prawdopodobne, że założone przez niego wpisy w
rejestrze zostały. To efekt lenistwa programistów, którzy nie przykładają
dużej wagi do tworzenia solidnych deinstalatorów. Jeśli pojawiają się jakieś
problemy z działaniem Windows, usunięcie zbędnych wpisów może je rozwiązać.
Jednak trzeba się liczyć z tym, że czyszczenie rejestru będzie przyczyną
nowych problemów, gdy błędnie skasowane zostaną ważne wpisy.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx