Re: czy czyszczenie rejestru przyśpiesza windows ?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 15:16:54 MET

Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisał(a):
> Alez dlaczego? W zeszlym tygodniu mialem w rekach komputer,
> ktorego czas uruchamiania dazyl do nieskonczonosci(*) wlasnie
> ze wzgledu na zasmiecony blednym wpisem rejestr.
> Prawda jest zatem twierdzenie, ze usuwajac smieci z rejestru
> mozna znaczaco przyspieszyc start systemu ;)
> MSPANC ;)
> pozdrawiam,
> Vituniu
> (*) w zasadzie to dazyl nie tyle do nieskonczonosci co do BSODa :P

Ale co to znaczy "zaśmiecony"? Czy jeden błędny wpis = zaśmiecony rejestr?
Napisałem, że bzdura, ponieważ pojęcie zaśmiecenia jest marketingowym
bełkotem twórców tych odśmiecaczy. Wiadomo, że pewne wpisy mogą spowolnić
uruchamianie systemu, bo po to jest rejestr, żeby można było konfigurować
system. Jednak nikt nigdy jeszcze nie zdefiniował zaśmiecenia rejestru, tak
samo jak nie zdefiniował odśmiecania. I dla mnie jeden wpis (chętnie się
dowiem jaki, bo nadal nie mamy żadnych konkretów w tym wątku) nie jest
zaśmieceniem. Zaśmiecenie to mogą być setki wpisów.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/