czy czyszczenie rejestru przyśpiesza windows ?

Autor: kmark <markotar_at_o2.pl>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 13:44:59 MET

Witam,
W artykule "Komputerowe mity" (PCFormat 12/2011) autorzy napisali:

"Czyszczenie rejestru nie daje we współczesnych systemach Windows żadnego
zysku wydajności w pracy systemu operacyjnego. Co więcej: regularne
czyszczenie rejestru jest wyłącznie stratą czasu".

Ponieważ takie zabiegi higieniczne wykonuję od czasu do czasu, informacja ta
mocno mnie zaskoczyła.
Zabiegi te wykonuje za mnie specjalistyczny program Registrybooster i mimo
jego pozytywnych rekomendacji (również na tej grupie), zawsze istnieje
ewentualność, że nadgorliwie może on usunąć coś, czego nie powinien.
Wobec tego zabiegi te mogą przynieść jedynie szkodę.
Zastanowiła mnie ta informacja, ponieważ kilka stron dalej, inny autor
rekomenduje program do sprzątania rejestru (Advanced Registry Care 1.0)
następującym stwierdzeniem:

"Twój komputer stracił swoją oryginalną wydajność i bardzo długo się
uruchamia ? Przyczyną może być zaśmiecony rejestr".

Obie te informacje pozostają ze sobą w konflikcie. Jedna z nich musi być
fałszywa. Proszę o rozstrzygnięcie która ?
(Tydzień temu zwróciłem się z takim pytaniem do redakcji tego miesięcznika,
ale odpowiedzi nie otrzymałem. Jeżeli otrzymam - niezwłocznie ją tu
umieszczę).
pozdrawiam- mk