Re: SSD - jaki windows?

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sat 05 Nov 2011 - 17:47:29 MET

Użytkownik Latet napisał:

> Gratuluję. Ale nawet w takiej konfiguracji Windows lubi korzystać z
> pliku wymiany i robi to. Tylko przeniesienie pliku wymiany do ramdisku
> definitywnie kończy tę procedurę ;)

Windowsy nowsze niż XP przy odpowiedniej wielkości pamięci RAM tylko
zapisują dane do pliku stron co w żaden sposób nie spowalnia pracy bo
dzieje się asynchronicznie. Częste odczyty z pagefile.sys ale i także z
każdego innego pliku na dysku (Windowsy w pliku stron zapisują tylko te
strony których nie ma na dysku) to przypadłość Windowsów 5.X i
wcześniejszych, które były pisane w czasach gdy 128 MiB było uważane za
duży rozmiar RAM i dlatego agresywnie był cięty zestaw roboczy programów
działających w tle. Do tego nie było superfetcha i dodatkowych zmian w
zarządzaniu pamięcią z tym związanych. To jest przyczyna braku
konieczności cudów na kiju z ramdyskiem w Viście i Win7.

--
Piotr Borkowski