Re: SSD - jaki windows?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri 04 Nov 2011 - 14:24:45 MET

> Czy jak moj SSD podepne do SATA-2 a nie -3 to duzo strace? :)

Jeśli kupisz SSD sata-3 i podepniesz go do SATA-2, to oczywiście co nie co z
wydajności stracisz.

> Do tego XP nie obsluguje AHCI.

Oczywiście, że obsługuje!

> Czy cos bedzie zle, jak nie bedzie tego AHCI?

Akurat w przypadku SSD naprawdę warto włączyć ten tryb. Zysk wydajności jest
wyraźnie widoczny (przynajmniej w testach). W przypadku HDD zysk z AHCI (dzięki
NCQ) jest dla typowego użytkownika bliski zeru. W sumie to nie wiem, czemu
akurat SSD tak fajnie przyśpiesza (w testach - podkreślam!) dzięki AHCI - wiąże
się to zapewne z kolejkowaniem, ale przecież tu nie ma latania głowicą...

> No i czy robic update firmware/biosu plyty glownej? :)

To chyba nie ma tu bezpośrednio nic do rzeczy, ale można się pokusić...
Wcześniej lepiej poczytać, co konkretnie wnoszą nowsze wersje BIOS-u dla danej
płyty.

latet