Ramdysk i problemy z cache przeglądarki Chrome

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 10 Oct 2011 - 20:57:25 MET DST

Witam,

Przeniosłem sobie foldery tymczasowe przyglądarek do ramdysku.
Wszystko fajnie, ale mam problem z ustawieniem limitu wielkości cache dla
Chrome.
Chcę, aby to było ~70MB, robię więc tak:

"C:\[...]\chrome.exe" --disk-cache-size="70000000" --disk-cache-dir="r:\chrome_cache"
próbowalem też tak:
"C:\[...]\chrome.exe" --disk-cache-size=70000000 --disk-cache-dir="r:\chrome_cache"

Niestety, Chrome w zasadzie olewa parametr --disk-cache-size.
W właściwie - jeszcze dziwniej - częściowo bierze go pod uwagę, ale jakoś
dziwacznie...

Zrobiłem serię testów. Ustawiałem różną wartość tego parametru, potem otwierałem
wiele bogato ilustrowanych stron i patrzyłem, do ilu MB napełni się folder
cache. Oto wyniki:

10 ---> 1.5 MB
100 ---> 14 MB
1000 ---> 14 MB
10000 ---> 14 MB
1000000 ---> 48 MB... 29 MB
10000000 ---> ~39 MB
70000000 ---> >106 MB (i stale rośnie).

Jaki w tyn sens? Wielkość, wg specyfikacji, jest w bajtach.

Jest to o tyle ważne, że chcę ustawić taki ramdisk paru osobom, które namiętnie
korzystają z Chrome, no i boję się, co będzie gdy zabraknie fizycznie miejsca w
ramdysku, a przeglądarka nadal będzie chciała zapisywać swoje pliki. Albo, że
będzie się pojawiać komunikat "kończy sie miejsce na dysku R:\", itd, itp...

Jak zmusić Chrome, aby przestrzagał limitu? Firefox, a nawet IE - nie mają z tym
problemów.

Dzięki,

latet