Re: Win7+WinXP - problemy z otoczeniem sieciowym (grup± robocz±) i udostępnieniem drukarki

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 26 Sep 2011 - 17:09:43 MET DST

> Z takich rzeczy, które jako pierwsze mi przychodz± do głowy:
> - adresacja z tej samej klasy adresowej, jak ruter ma dhcp i kompy z niego
> korzystaj± sprawa powinna być załatwiona, z drugiej strony niekiedy lepiej
> działaj± kompy na adresach stałych (czyli albo dhcp ma zbindowane pary mac+ip
> i tak je przypisuje, albo ustawienia z ręki spoza zakresu dhcp),

Problem pojawia się i znika losowo. Odkryłem, że skutecznie pomaga zerestowanie
routera Wi-Fi. Jednak adresy IP komów cały czas były i s± takie same (od zawsze
miałem na routerze ustawione DHCP - i choć chyba nie ustawiałem bindowania par
mac+ip, to chyba router robi to sam z siebie, bo komp z XP zawsze ma adres
192.168.1.102, a komp z Win7 zawsze ma adres 192.168.1.100 (brama zawsze:
192.168.1.1).

Podejrzewam, że problem może być gdzie¶ w komunikacji między kart± Wi-Fi w
laptopie (Win7) a routerem. Czasem sie zdarzało, że Win7 tracił całkowicie
dostęp do sieci (w tym do internetu) i wtedy pomagało tylko resetowanie routera.
Ale problem o którym piszę wygl±dał inaczej - ł±czno¶ć z netem i z LAN była,
nawet drukowanie na udostępnionej drukarce działało, nie działo tylko otoczenie
sieciowe i udostępnianie folderów. Mimo tak wybiórczej natury problemu - i tak
pomogło zresetowanie routera. Dziwne...

Póki co - zainstalowałem najnowsze drivery do karty Wi-Fi pod Win7 i obserwuję
dalej. Je¶li to nie pomoże - spróbuję wgrać jaki¶ nowszy firmware do routera
(konkretnie jest to: Linksys WRT120N).

Pozdrawiam,

latet