Re: [Win7] Jak przestawić AHCI-->IDE (nie odwrotnie!) - po instalacji

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 21 Sep 2011 - 16:25:51 MET DST

In news:j5cjrn$36g$1@inews.gazeta.pl,
*Latet* <latet@latet.pl> typed:
> Witam,
>
> Potrafię (przećwiczone) przestawić w tryb AHCI system, który był
> zainstalowany w trybie IDE. Taki system działą potem w obu trybach
> (uruchamia się i działa niezależnie od późniejszego ustawienia trybu w
> BIOS).
> Ale jak się to robi w drugą stronę? Mam system Win7 oryginalnie
> zainstalowany w trybie AHCI. Gdy przestawię w BIOS na IDE - system nie
> startuje. Co zrobić, aby działał w obu trybach?

Możesz powiedzieć po co Ci ta zmiana degradująca wydajność dysku?

W men. urządzeń sprawdź kolejno Kontrolera IDE/ATAPI
- właściwości / sterowniki i spisz je gdzies na boku.
Teraz w rejestrze odszukaj klucz :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\disk
Odszukaj zapisane sterowniki i sprawdź czy wartość START jest równa "0".

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx