Re: Nie można podkręcić procesora na płycie Gigabyte-EP31-DS3L

Autor: gh05t <bolestal_at_gmail.com>
Data: Thu 15 Sep 2011 - 21:46:59 MET DST

On 10 Wrz, 18:19, dcim24 <dci...@gmail.com> wrote:
> Witam
> Płyta Gigabyte-EP31-DS3L, procesor Intel Pentium E5200.
> Wchodzę do biosu, karta  MB Intelligent Tweaker.
> Ustawiam CPU Host Clock Control na Enabled, CPUHost Frequency Audio,
> powiedzmy na 210 MHz (defaultowo jest 199,5).
> C.I.A jest ustawiony na disabled.
>   Po zapisaniu biosu płyta uruchamia się ponownie, chwila przerwy (na
> przywrócenie wstępnych ustawień biosu), następnie jeszcze raz i CPU Host
> Clock Control przestawia się na Disabled a płyta działa na wartościach
> defaultowych (12,5x 199,5)

> [...]

Po 1: Ta plyta nie nadaje się specjalnie do podkręcania czegokolwiek,
to prosta konstrukcja i nawet mimo ze czysto teoretycznie sie da to
efekt bedzie albo mizerny albo mizerny przypieczetowany
niestabilnoscia
Po 2: Zeby cokolwiek podkrecac MUSISZ wejsc w tryb ctrl+f1 - bo tam
masz cokolwiek wiecej jesli chodzi o mozliwosc konfiguracji
Po 3: Masz procesor Dual Core - to niskobudzetowy procesor "a la
Celeron" i zadnym podkrecaniem wiele z niego nie wydusisz - predzej go
wymien na Core2 Duo
po 4 i najwazniejsze : To co opisujesz jest oznaka, ze podkrecenie
magistrali juz o 10MHz powoduje niestabilnosc - najpewniej pamieci.
Jesli reszta komputera jest rownie prosta to najpewniej pamieci masz
rowniez zwyczajne.
I nie są w stanie pracować (zakladajac ze to DDR 2 800) na
czestotliwosci FSBx4 czyli 840MHz (i nic dziwnego) Musialbys zmienic
mnożnik FSB/RAM lub podniesc ich napiecie pracy (jesli to w ogole
mozliwe).
Ta plyta ma bardzo okrojony chipset. Cytuje informacje producenta
zwiazane z pamieciami (nawet na fabrycznych ustawieniach! )

--
"Because of chipset limitations, do not populate both DIMM sockets of
the
same channel (e.g. DDRII1 and DDRII2), or populate 4 DIMM sockets with
double-sided memory modules to prevent system's failure to start or
incorrect detection of memory modules."
"Directly supports one or two channels of DDR2 memory
with a maximum of *one* DIMM per channel"
---
W praktyce - nawet nie probuj dokladac drugiej pary pamieci , poniewaz
plyta powinna byc wrecz dwuslotowa (na 3 i 4 kociach albo nie wstaje
albo sie chrzani, znam to autopsji)
Tym samym - przydługie "Daj sobie spokoj" ;) (jak bedziesz cos chcial
krecic to lepiej juz zrobic upgrade - tylko sie prosisz o klopoty)
Pozdrawiam!!!
 Łukasz Bolesta
mailto:bolestalwywalto@gmail.com
"Dzięki komputerom kilka słów zrobiło niezłą karierę. "