Re: Win 7 - jak zmusić programy do przechowywania danych poza dyskiem systemowym?

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu 08 Sep 2011 - 09:49:21 MET DST

> Szukam śmieci, które zapychają mi dysk systemowe i odkryłem, że gry bardzo
> wiele danych przechowują na dysku C w katalogu "app data" (czy jakoś
> podobnie). Czy można zmusić je, żeby dane trzymały na dysku, w którym są
> instalowane? Śmiecą mi na (nie za dużym) dysku C, podczas, gdy inny dysk
> świeci pustkami.

Bolesny problem i także szukam rozwiązania, zwłaszcza w kontekście przesiadki
systemu z hdd na mały dysk SSD.

Np. popularny program Picasa swóje pliki previews_.db (które zajmują u mnie
prawie 5 GB) przechowuje na dysku systemowym w folderze:
C:\Documents and Settings\[username]\Ustawienia lokalne\Dane
aplikacji\Google\Picasa\db3\
Bardzo chętnie zmusiłbym ten program do trzymania ich gdzie indziej, tak jak
udalo mi się zmusić do tego choćby OutlookExpress (pliki poczty zajmują mi
łącznie ponad 27 GB).

latet