NTFS 5.0 v 5.1 - różnice, korzyści, użycie pod win2k

Autor: maniek <maniek_at_bez.maila.bo.spamuja.smieciarze>
Data: Wed 07 Sep 2011 - 13:50:37 MET DST

Poczytałem tutaj:
http://technet.microsoft.com/pl-pl/library/ntfsologia-cz-1-historia-systemu-plikow-ntfs-i-wprowadzenie-do-jego-funkcjonalnosci.aspx

I zastanawia mnie czy daje cokolowiek podstawienie do win2k dysku z partycją
utworzoną pod xp w wersji NTFS 5.1?
Z lektury wynika, że 5.1 jest poprawioną wersją poprzednika 5.0 z wink2k i
że win2ksp4 nie będzie miał problemu z działaniem na wersji 5.1
Z tego co wyczytałem podpięcie partycji 5.0 pod xp z automatu powoduje jej
przekonwertowanie do nowszej 5.1
Jak wygląda sprawa w drugą stronę?
Podpięcie 5.1 pod win2ksp4
Czy do win2k w późniejszych sp dodano tylko samą możliwość odczytu NTFS 5.1
a zapis jest dokonywany starą metodą z wersji 5.0?
Czy będą jakieś korzyści z tego?
Jaki program pokaże która wersja NTFS (5.0, 5.1) jest na danej partycji?
Zastanawia mnie też oprogramowanie od Segate (Seagate for DOS) do bootowania
kompa z nowym dyskiem. Tam w programie przy formatowaniu jest do wyboru
m.in. win2k i xpsp1 (lub późniejsza)
Czy różnica jest tylko w wersji NTFS 5.0 i 5.1?