Mapowanie dysku - wyrzuca do ekranu logowania - pomocy!

Autor: gh05t <bolestal_at_gmail.com>
Data: Thu 01 Sep 2011 - 18:52:14 MET DST

Wieki minęły od czasu, gdy pytałem o cokolwiek na newsach ... jak
widać w końcu znów ten moment nadszedł...

Wyczerpałem swoje zdolności umysłowe i utknąłem na następującym
problemie:

Na serwerze jest udostępniony folder. Tenże folder jest dostępny po
zalogowaniu przy pomocy nazwy użytkownika i hasła. Na większości
komputerów w biurze X folder da się zamapować bez żadnego problemu.
Natomiast istnieją 2-3 komputery (jak do tej pory miałem dostęp do
jednego z nich) w których około miesiąca temu, jak przypuszcza lokalny
informatyk - możliwe że po którejś z kolei aktualizacji, mechanizm ten
odmówił posłuszeństwa.

Systemy to WinXP, na części sprzętów był zainstalowany Symantec
Endpoint Protection, który pozwoliłem sobie wraz z "przydatkami"
usunąć jako prawdopodobne źródło problemu - bez rezultatu.

Efekt jest taki, że po wybraniu litery dysku i ścieżki do folderu (w
formie \\IP_serera\nazwafolderu ) wyskakuje okno logowania , po
wpisaniu (prawidłowego i działającego na komputerze obok) loginu i
hasła, ekran logowania znika i w ułamku sekundy pojawia się znów , bez
żadnego komunikatu, tak jakby hasło było błędne.
Jak do tej pory przejrzałem listę dodaj usuń, uruchamiające się
procesy i usługi (nic niepokojącego nie znalazłem) historię antywirusa
(całkowicie czysto), zmieniłem antywir na NOD-a (na tym komputerze
kompletnie nic się nie dzieje), zrobiłem przywracanie systemu na
miesiąc przed awarią - bez rezultatu.
Klient się uparł że systemu przeinstalowywać nie chce z uwagi na jedną
aplikację z "jednorazową" aktywacją za którą poniekąd należy sobie
płacić.
Siedząc nad "pacjentem" i mając pustą głowę pomyślałem, że może pan
Piotr Palusiński jest tu nadal, tak jak wiele lat temu gdy tu
przesiadywałem... i rzuci kolejnym genialnym "hintem" po którym
"zawsze działa" ..
Po historii grupy widzę że pan Piotr pisuje nadal więc pozdrawiam z
zamierzchłej przeszłości gdy miałem na tyle dużo czasu by czytać
wszystkie posty :-)

Pozdrawiam!!!
 Łukasz Bolesta
mailto:bolestalwywalto@gmail.com
"Dzięki komputerom kilka słów zrobiło niezłą karierę. "