Re: Przeniesienie partycji systemowej z hdd na ssd

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu 01 Sep 2011 - 09:05:05 MET DST

> Niestety nie wiem.

Sprawdziłem właśnie i już wiem. Nadal będzie tam "512", także pod WIN7, także
jesli partycja została prawidłowo przez Win7 założona.

Testuję od wczoraj dysk Samsung F4 HD204UI, który ma "Advanced Format". Najpierw
utoworzyłem spod XP tradycyjną partycję (od LBA 63) i wykonałem parę testów
prędkości różnych operacji. Potem skasowałem partycje i założyłem od nowa - spod
Win7 partycję z "wyrównaniem" do LBA 2048.

Jestem zaskoczony raczej niewielką różnicą w wydajności. Przykładowo:

Zapis 1 wielkiego pliku:
"LBA63": 122 MB/s
"LBA2048": 127 MB/s

Pakowanie RAR-em tegoż pliku:
"LBA63": 38 MB/s
"LBA2048": 41 MB/s

Pakowanie RAR-em folderu zawierającego 75 tys. bardzo małych plików:
"LBA63": 17 MB/s
"LBA2048": 19 MB/s

Rozpakowanie RAR-em archiwum zawierającego 75 tys. bardzo małych plików:
"LBA63": 6,8 MB/s
"LBA2048": 9 MB/s oraz 11,3 MB/s (dwie różne próby).

Może ten dysk po prostu taki nie za szybki jest. Ostatni test (rozpakowywanie
tego rar-a) powtórzyłem w mozliwie zbliżonych warunkach na 2 innych dyskach:

Samsung F2EG HD154UI (5400 rpm) - 16 MB/s
Samsung F3 HD103SJ (7200 rpm) - 25 MB/s

Co o tym wszystkim sądzicie?

Dzięki,

latet