Re: HP Universal Print Driver

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 31 Aug 2011 - 13:14:38 MET DST

W dniu 2011-08-31 11:07, jureq pisze:

> Próbowałem. Zainstalowałem najpierw HP P2015dn, a potem P1606dn ze
> wskazaniem portu na ten utworzony dla pierwszej z nich "USB virtual
> port". Niestety przy próbie jakiegokolwiek wydruku nic nie idzie - jest
> sygnalizowany błąd. Wygląda na to, że w tym modelu nastąpiła jakaś zmiana
> w budowie/obsłudze portu USB. Co najdziwniejsze Windows 2000 nie wykrywa
> automatycznie jakiegoś nieznanego urządzenia na USB. Na USB ta drukarka
> jest widziana tylko jako jedno urządzenie (CDROM z oprogramowaniem) a
> powinne być dwa.

> [...]

Powoli, żeby nie mylić pojęć.

Drukarka powinna być _obsługiwana_ przez dowolny system operacyjny,
nawet DOS, gdyż "gada" w języku PCL. Czyli wystarczy _dowolny_ sterownik
wysyłający na drukarkę wydruki w języku PCL. Może to być sterownik
wbudowany do Windows, typu (jadąc od początku) Apple Laser Writer (nie
PS), Gestetner * PCL, HP LaserJet, itd.

Drugi - w Twoim przypadku istotniejszy - problem, to komunikacja z drukarką.
HP - o ile dobrze pamiętam, to miała co najmniej 3 rodzaje
"widzialności" portu USB. Tu już trzeba próbować :(

Przy okazji: Co oznacza "pomyłka przetargowa"? Czyżby drukarka nie miała
portu LAN? Bo jeśli ma, to olej USB i pchaj na nią przez LAN. Będzie
szybciej, pewniej i dalej ;) bo po sznurku to ok. 115 metrów.

--
Pozdrawiam.
Adam.