Re: Przeniesienie partycji systemowej z hdd na ssd

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 30 Aug 2011 - 21:26:51 MET DST

Dnia Tue, 30 Aug 2011 09:59:25 +0200, Latet napisał(a):

>>> 512 0 Dysk #1, partycja #0 32256
>>> 512 1 Dysk #1, partycja #1 52427934720
>>> 512 0 Dysk #0, partycja #0 32256
>>> 512 1 Dysk #0, partycja #1 52427934720
>
> Standardowo przez Windows XP. 32256=LBA 63

Co nie zmienia faktu, że nieoptymalnie.

> Nawiasem mówiąc, czy jak wykonam taki listing pod XP dla dysku Advanced Format,
> to czy będzie w pierwszej kolumnie widniało nadal "512", czy pokaże się
> prawdziwa wartość "4096"?

Niestety nie wiem.

> O, wreszcie to ktoś jasno i przejrzyście wytłumaczył. Dziękuję.

Na grupie pecet znajdziesz lepszych znawców dysków SSD, dla mnie ten
temat jest stosunkowo świeży. Już widzę zresztą, że źle objaśniłem cały
mechanizm - dysk ma przecież do dyspozycji inne wolne obszary, dokąd
może od razu zapisywać zmodyfikowane bloki danych; natomiast stare,
nieużywane już bloki są co jakiś czas czyszczone.
Nie zmienia to jednak faktu, że zapisuje się duże bloki a nie małe i to
dysk nieco spowalnia.

2>> oczywiście znacznie więcej czasu niż czas spędzony na odczycie.
Dlatego

Owszem.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]