Re: Błąd systemu plików

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 30 Aug 2011 - 04:24:05 MET DST

Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości
news:j3gm3v$dkk$1@inews.gazeta.pl...
> Rzeczywiście miażdżące i powalające. Szczególnie jeśli chodzi o wymagania.
> Miejsce na dysku zajmowane przez czysta instalke systemu:
>
> Windows 98 SE - 98 MB
> Windows XP - 500 MB
> Windows 7 - 14 GB
>
> I to wszystko na skutek dwóch, czy trzech mocniejszych zabezpieczeń? To

Taaa... ten ostatni kładziony na 15GB dysku pyszczy, że mu bardzo ciasno...
Zabezpieczenia, zabezpieczeniami, ale też lwia część mocy zżerają bajery.
Czy to normalne, aby do w miarę możliwego używania Kalkulatora, czy tym
bardziej Pasjansa (łał, ale ładnie macha kartami, po wuja, ciekawe, chcę to
wyłączyć, karty ma tylko przemieszczac z kupki A do kupki B, którą wskażę)
trzeba procka i pamięci conajmniej po giga (a i tak mało będzie)

> paranoja. Sytem powinien być mały, szybki i sprawny. Ma służyć do pracy na

Stanowczo śmiem twierdzić, że jest to stuprocentowo realne, przy zachowaniu
bezpieczeństwa, oraz wydajności. Tylko, że kiedyś każdy bajt pamięci
kosztował dużo, stąd zresztą stosowane skracanie roku o cyfry wieku. Ale
dziś pamięć jest już taniutka, to sobie można pofolgować.
Jak widzę program, który np. robi za czterodziałaniowy kalkulator na
liczbach o pojedynczej precyzji, a zajmuje po kilka MB, to sory, ale żaden
programista nie przekona mnie, ze tak ma być, to g..., tak NIE MA być. Niech
się programujący przyłoży, to wyjdzie mu program mały i szybki, oraz o
większych możliwościach. Uważam, że brak oszczędzania, bo "wszystkiego jest
tanio i dużo wokół", to zły nawyk.

> komputerze, a nie do zżerania własnego ogona i zaplątywania się we własne
> nogi. Niestety nie ma alternatywy. Pod Linuksa nie ma profesjonalnych
> aplikacji. Zresztą też rozwinął się w kierunku coraz większej żarłoczności
> zasobów i wielkości instalki.

Ano cóż, na najmniejszym komputerze Ubuntu 6.10 jeszcze wchodzi, 9.10
powiedział "be, nie wstanę, tak będę kernel panikował", czy jakoś tak. 500
MHz, 384 RAM... Tu mam 1300 MHz i 768 RAM, wchodzi jakoÅ›.

--
127.0.0.1   www.facebook.com
127.0.0.1   www.twitter.com