Re: Windows 7 Starter.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 22:15:07 MET DST

Dnia Fri, 29 Jul 2011 18:53:47 +0200, Jacek napisał(a):

> Pewnie nie czytales wszystkich wypowiedzi, wiec powiem, ze poradzilem sobie
> z zainstalowaniem systemu. Problem natomiast rozwinal sie do tego czy za
> raz zakupiony towar ma sie placic dwa razy.
> Do zainstalowania IE MS wrecz sie prosi. Inaczej jest ze sciagnieciem OS.
> Program, jak program. Kupiony, sciagniety, stracony, sciagniety i kolko sie
> zamyka.
> Przeciez to klucz produktu jest najwazniejszy i mowi o legalnosci, a nie te
> iles tam bajtow przeslanych z serwera na plytke i ponowne zapisanie z
> [...]

Nie, klucz daje Ci tylko możliwość użytkowania systemu, który sprzedał*
Ci _producent_komputera_. A nie Microsoft. Ponadto Microsoft nie
przechowuje fafset wersji OEM swoich systemów, które rozmaici producenci
przebudowują i obudowują swoim crapem software'owym. Nie ma też
obowiązku świadczyć dla Ciebie jakiegokolwiek wsparcia technicznego.
Takie są zasady OEM: tanio kupiłeś, płaczesz u sprzedawcy.

To tyle jeśli chodzi o Microsoft.

Natomiast producenci, jak to zwykle bywa, oszczędzają na wszystkim.
Nawet na nośnikach. A swoją drogą - czy po pierwszym uruchomieniu nie
byłeś wielokrotnie informowany, że należy zrobić kopię zainstalowanego
systemu, bo w razie wywałki stracisz możliwość jego ponownej instalacji?
Jeśli mnie pamięć nie myli, większość dużych producentów tak robi, jak
również daje możliwość wygenerowania płytki instalacyjnej przy pomocy
wbudowanego w system własnego autorskiego oprogramowania. Trzeba było
czytać te komunikaty i nie oszczędzać na płytkach...

* tak naprawdę to nie kupiłeś systemu, tylko licencję na jego
użytkowanie na określonych w licencji zasadach.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/