Re: Podział na partycje bez utraty danych

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Fri 29 Jul 2011 - 11:30:28 MET DST

JoteR in news:j0tisl$1ab$1@inews.gazeta.pl
[..............]
> Bo to jest zaszyte na sztywno - systemowa zawsze będzie utworzona jako
> podstawowa, natomiast następne zawsze jako dyski logiczne na partycji
> rozszerzonej.

eeee, jestes pewien? ja to rzadko robie,ale o ile pamietam, to zakladalem
oczywiscie systemowa [podstawowa domyslnie] i z tego samego poziomu mozna
bylo dodatkowo 3-y podstawowe... [wiecej podstawowych jak wiadomo nie da
sie]. Oczywiscie najprosciej zrobic systemowa,a potem juz z windowsow bawic
sie z pozostala czescia dysku [jak pisze Michal], no ale tak robilem i juz
:)

> założyć systemową, pozostałe już z poziomu zainstalowanego
> systemu.

o wlasnie; i jak Ty piszesz :) swiete slowa.

> Zawsze podstawowe. Unikać rozszerzonych.

tak btw:
warto dla potomnosci dodac abecadlaną uwagę, że logiczne zakladane na
rozszerzonych to pozorna wygoda, bowiem ich MBR-y [czyli EMBR-y zdaje sie]
maja taka nature, że gdy jeden EMBR padnie (czyli gdy padnie jedna part.
logiczna w rozszerzonej], to wszystkie logiczne padaja. czyli srednio
bezpiecznie.