Zmniejszenie pliku avi

Autor: Iza <qwerty_at_asdfgh.pl>
Data: Thu 21 Jul 2011 - 13:46:10 MET DST

Nagrałam sobie z TV program popularno naukowy,
na którego treści bardzo mi zależy. W celu uzyskania
dobrej jakości nagrałam to jako .avi.. Nie przewidziałam
że w wyniku otrzymam aż 5 plików po ponad 4 GB.
Chciałabym:
1) obciąć koniec ostatniego pliku bo nagrało się za dużo
2) połączyć wszystkie części
3) zmniejszyć tak, by całość mieściła się na płytce 4,7 GB.
Kolejność tych czynności, szczególnie 2) i 3) może być inna.

Proszę o radę jak to najprościej zrobić. Oczywiście liczę
się z utratą jakości w stosunku do "oryginału".

Mam Win XP Pro.

Pozdrawiam
Iza