Re: XP - nieistniejace literki dyskow - jak sie tego pozbyc?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 12 Jul 2011 - 16:41:10 MET DST

W artykule <4e1c4a4b$1@news.home.net.pl>, DooMiniK napisał(a):

> Przychodzi mi na myśl program z 'emulatorem', typu Nero, DaemonTools itp.
> Druga możliwość, że masz np. wbudowany w komputer czytnik kart SD.

Nie mam ani Nero, ani DT. Mam wbudowany czytnik kart SD, ale po pierwsze
jest on wyłączony, a po drugie on nigdy się nie pojawiał bez włożenia
do niego karty (karty nie ma), po trzecie on (jeśli już) pojawiał się
pod tylko 1 literką.

W sumie, to nie mam żadnych nietypowych aplikacji, których od wielu lat
bym nie używał. Dlatego raczej nie sugeruję się winą jakiejś aplikacji.
No z wyjątkiem Google Chrome (instalowanego przez google installera),
ale z niego korzystam jeszcze na drugim komputerze i tam takich objawów
nie ma.

Tylko zastanawia mnie - jeśli w rejestrze systemu nie ma nigdzie odwołania
do dysku Z:, to skąd explorator go bierze? Diskpart także nie wie nic
o istnieniu literek Y i Z:.

W sumie to profilaktycznie mógłbym usunąć zawartość klucza rejestru
odpowiedzialnego za literki dysków (poprzednio wymieniony), ale ponieważ
partycja z systemem XP nie jest pierwszą, dlatego może to spowodować
brak możliwości zalogowania się (a rzeźbienie później, żeby dostać się
do takiego systemu niezbyt mi się podoba).

Jacek