Re: Potrzebna instrukcja instalacji WinXP na SATA (było: Ustawienia w BIOSie ...)

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Sat 09 Jul 2011 - 19:46:49 MET DST

On 08-07-2011 19:38, M.E. wrote:
> Dziękuję za całą tę dyskusję, jest ona dla mnie bardzo ciekawa.
>
> W tej chwili sytuacja jest taka, że w tamtym komputerze dysk SATA
> jest widoczny w BIOSie jako Third Master lub Fourth Master
> w zależności od tego do którego slotu włoże kabelek sata.
> Po zbootowaniu systemu z płytki systemowej Win XP Home SP3
> (zintergrowanej z SP1) dysk SATA jest widoczny, czyli można by
> rozpocząć na nim instalację systemu.
> Mam jednak wątpliwość czy będzie on potem bootowalny skoro jest
> albo Third Master albo Fourth Master.
> Teoretycznie można by pewnie wyłączyć w BIOSie kontroler EIDE
> [...]
Nie wiem jakiego masz BIOS-a ale nie spotkalem sie jeszcze z takim
podlaczeniem HDD zeby z niego komp nie wystartowal. Zwlaszcza jesli to
jedyny dysk w kompie. Jak juz chcesz byc na 100% pewny to sciagnij
gparted, zaloz nim partycje pod windowsa, i ustaw jej flage bootable.
Ale i bez tych zabiegow po instalacji windowsa na 90% komp wystartuje z
tego dysku. I wlasciwie w takim przypadku nie wazne czy on jest widziany
jako 3-ci master czy 2-gi slave komp i tak pojedzie po kolei po
wszystkich dyskach szukajac "dzialajacego boot sektora". Nawet jak
dolozysz drugi dysk, to i tak dopoki nie bedzie na nim dzialajacego OS-a
to komp nie powinien sie zatrzymac i uparcie z tego drugiego probowac
startu. Tak szczerze mowiac to jesli ten dysk na ktorym chcesz postawic
sysytem jest nowy, to nie kombinuj, zostaw w kompie tylko jego i napedy
CD/DVD i poprostu sprobuj. Najgorsze co Cie moze w takim przypadku
spotkac to powtorna instalacja windowsa jak nie ruszy. Ale masz moim
zdaniem conajmniej 75% szans ze wszystko pojdzie ok.

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl