Re: Jak _WŁĄCZYĆ_ sprawdzanie dysku przy rozruchu systemu, CHKDSK

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 07 Jul 2011 - 20:36:35 MET DST

In news:4e1564df$0$2458$65785112@news.neostrada.pl,
*jędrek* <wytnijandx@poczta.onet.pl> typed:
> Nawet google głupieje i proponuje wyniki z "wyłączyć" zamiast włączyć
> przy wynikach wyszukiwania do zapytania "jak WŁĄCZYĆ sprawdzanie dysku"
> Pełno jest artykułów na temat wyłączenia, a w drugą stronę posucha.
> A ja spotykam odwrotny problem, wyłączyło się sprawdzanie. Nawet jak
> wymuszę w winxp żeby sobie sprawdził przy uruchomieniu dysk (bo z poziomu
> windowsa chkdsk nie umie naprawić występujących błędów) - to mimo tego
> nie uruchamia się to sprawdzenie przy rozruchu windowsa.
> Jest jakieś do tego sprytne narzędzie aby przywrócić to sprawdzenie przy
> [...]

Wykonaj skanowanie z przełącznikiem chkdsk /r spod konsoli odzyskiwania.
lub zmień w Rejestrze:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
wartość DWORD "AutoChkTimeOut" = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
Wyszukaj wartość REG_MULTI_SZ o nazwie BootExecute. Ta wartość zawiera spis
komend egzekwowanych w trakcie bootowania systemu. Domyślnie jest tam:
autocheck autochk * <-- i tak ustaw

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx