Re: Ustawienia w BIOSie dla dysków

Autor: M.E. <komp_at_komp.pl>
Data: Wed 06 Jul 2011 - 14:21:59 MET DST

Dziękuję za odpowiedź.

> Jeśli nie bedziesz integrować sterowników do sata z instalką
> (do integracji strowników wykorzystaj program n-lite, jest za darmo)
Sterownik(i) trzeba chyba będzie ściągnąć z internetu. Co do tej
integracji, czy mam utworzyć "zintegrowaną" płytkę, tak jak do
systemu z SP1 lub SP2 "dokłada" się SP3 i tworzy docelową
płytkę?

> i nie masz mozliwości podsunięcia tychże na dyskietce
> (klawisz F6 przy starcie instalatora)
To chyba także kwestia możliwości ściągnięcia sterownika dysku
z internetu. Z tego co pamiętam, to naciskanie F6 i podsuwanie
sterownika na dyskietce robiło się kiedyć w przypadku dysków
SCSI. Czy w przypadku dysków SATA też jest to stosowane?

> powinieneś przelaczyć dysk w tryb emulacji IDE jeśli
> oczywiście bios na to pozwala.
To po co używać dysku SATA skoro i tak będzie działał jak IDE?

> Ten dodatkowy podlaczym bym po instalacji, bardzo mozliwe że windows zechce
> tam założyć partycję zawierająca bootloader i oznaczyć ją jako C.
Tak zrobię.

Generalnie jednak Twoja odpowiedź wzbudziła mój niepokój:
czy nie można zainstalować Win XP na dysku SATA tak jak się
to robiło na dysku IDE, bez dodatkowych "kombinacji"?

Pozdrawiam
M.E.