Re: Czy można wysłać mail z opóźnioną wysyłką?

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_nospam_at_srakapraptaka_o2.pl.invalid>
Data: Sun 12 Jun 2011 - 19:48:36 MET DST

W dniu 2011-06-12 11:46, Radosław Sokół pisze:

> Protokół SMTP takiego czegoś nie przewiduje.
>
> Musi to być wprost obsługiwane przez system pocztowy z roz-
> szerzonym SMTP (Gmail? Exchange? nie wiem, czy obsługują, ale
> tylko w takim przypadku można coś osiągnąć) albo sam program
> pocztowy, tyle że wtedy komputer musi być włączony dokładnie
> w dniu wysyłki. Outlook Express i Windows Live Mail tego nie
> obsługują, bodajże (poza pracą w trybie offline).

Nie to, żebym jakoś doskonale pamiętał, ale czytniki poczty na Amidze
(Thor, Yam) obsługiwały to bezbólowo daawno temu. Potem, na pececie
zdziwiłem się, że tej funkcjonalności nigdzie nie ma (chyba poza
Eudorą). Odpowiedzialny za to było pole w nagłówku Deferred-Delivery.

Acha, nie trzeba było OIDP mieć odpalonego komputera w danym momencie,
bo faktycznie obsługiwać to musi agent SMTP (sendmail czy cokolwiek).

Pozdr,
Tomek