Re: Outlook Express -brak polskich znaków (tylko od jednego nadawcy)

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Thu 09 Jun 2011 - 18:39:57 MET DST

Osoba podpisana jako kmark <markotar@o2.pl> w artykule
<news:isqrj3$opg$1@node2.news.atman.pl> pisze:

> Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:isqnmc$645$1@news.onet.pl...
>
> Miałeś źle i masz źle. Wejdź do menu Narzędzia - Opcje - Czytanie
> - Ustawienia międzynarodowe i *wyłącz* "Użyj domyślnego kodowania dla
> wszystkich wiadomości przychodzących".
> ======

Tak się nie oddziela cytowania od własnego tekstu. Włącz sobie w menu
Narzędzia - Opcje - Wysyłanie - Format wysyłania do grup dyskusyjnych -
Ustawienia zwykłego tekstu - Wetnij pierwotny tekst za pomocą znaku > przy
odpowiedzi…
i więcej nie kombinuj.

> Tej funkcji nie mam i nigdy nie miałem zaznaczonej.

Jesteś pewien, że sprawdziłeś ustawienia czytania, a nie wysyłania?

> A wina, moim zdaniem musi leżeć po stronie ustawień OE,

Etam. Jedyne istotne ustawienie podałem, w pozostałych przypadkach OE
wyświetla wiadomość zgodnie z deklaracją.
Problemem może być niepokazana przez Ciebie treść wiadomości, prawdopodobnie
zakodowana niezgodnie z deklaracją podaną w nagłówku. To częsta przypadłość
przy automatycznym generowaniu wiadomości z różnych systemów, czasem zdarza
się też przy przeklejaniu tekstu między programami. O tym, że system jest
niedorobiony, świadczy zadeklarowane wysyłanie treści w kodowaniu
transportowym Quoted Printable zamiast 8-bit, dla którego zaprojektowano
UTF-8.

> bo jak pisałem,
> wiadomość ta na stronie internetowej wyświetla się prawidłowo.

Akurat wyświetlanie na stronie internetowej nic nie znaczy, bo poziom
zgodności webmaili ze standardem jest gorszy niż programów pocztowych.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)