Re: Acronis, czy BootItNG, czy....

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Jun 2011 - 10:54:22 MET DST

Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:07:17 +0200, Norbert napisał(a):

> A jak sie on ma do R-Drive http://www.drive-image.com/ polecanego przez
> innych w podanych przez Ciebie watkach?
> Po opisie funkcji oba sa bardzo bogate i dosc podobne, nie mam jeszcze
> zbytnich doswiadczen z backupem calych partycji i nie wiem na co sie natkne
> podczas tych "zabiegow".

Nie znam tego programu, a więc nigdy go nikomu nie mogłem polecać.
Wygląda ciekawie. Po przestudiowaniu manuala widzę kilka istotnych i
wiele mniej istotnych różnic, np:

+ wbudowana obsługa nagrywarek DVD,
+ backupy przyrostowe,
+ prostsze budowanie nośnika do odtwarzania systemu,
+ wbudowany scheduler,
+ wygodniejsze dopasowywanie się do wielkości docelowej partycji przy
odtwarzaniu obrazka,
+ ciekawe opcje dot. wielkości partycji przy odtwarzaniu całego dysku,
+ powiadamianie mailem,
- brak wbudowanego partycjonera,
- brak wykluczania wybranych plików/folderów,
- brak zmiennych dostępnych przy budowaniu nazwy pliku z obrazem,
- brak opcji ograniczającej obciążenie systemu przez proces tworzenia
obrazka,
- brak możliwości edycji zawartości utworzonego obrazka,
- brak funkcji przydatnych przy problemach z uruchomieniem systemu po
jego przywróceniu: zerowanie/ustawianie podpisu dysku, ustawianie
wskaźnika aktywności partycji, kopiowanie zawartości sektora MBR,
automatyczna naprawa geometrii partycji, automatyczne dodanie wszystkich
dostępnych systemowych sterowników IDE/SATA do klucza
CriticalDeviceDataBase (--MergeIDE), możliwość dodania brakujących
sterowników do odtworzonego systemu (--AddDriver),
- kilkunastokrotnie większe rozmiary pliku wykonywalnego.

Ale sam manual nie wystarcza. Trzeba by porównać jeszcze szybkość
tworzenia obrazków (Snapshot jest b.szybki), możliwość zdalnego
uruchamiania na obcej maszynie przy pomocy psexec, możliwości i
stabilność wbudowanego sterownika VSS, etc.

Podsumowując: Drive Snapshot pozycjonowałbym dla wymagającego
użytkownika zaawansowanego, w tym także do zastosowań serwerowych, a
R-Drive Image - dla użytkownika domowego.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/