Re: CAL do W2k8 R2

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pûbliçenëmy.pl>
Data: Fri 27 May 2011 - 12:20:05 MET DST

OkuczaWa <okuczawa@virczual.pl> wrote:

> A jak mam per device to mam prowadizc liste z zapisem adresów MAC
> które łącza się do servera?

Niestety. I użytkowników, jeśli jacyś mają przydzielone User CALe.
Nie tylko listę a wręcz historię, w której liczba unikalnych urządzeń (gdzie
user nie ma CALa) nie przekracza za bardzo liczy device CALi w przedziałach
90-dniowych.

Jak licencjonujesz per device, a zezwalasz użytkownikom na dostęp z
dowolnych urządzeń a nie tylko zakmniętego zestawu końcówek, to po prostu od
początku jest to chybiony pomysł.

Per device się w ogóle rzadko opłaca - tylko w bardzo specyficznych
rozwiązaniach typu desktopy w call centre dla zmianowych pracowników, którzy
nie mają poza tymi komputerami dostępu do niczego.

(tak, dostęp do czegokolwiek hostowanego w biurze wymaga CALa dla każdego
komputera lub telefonu z którego użytkownikowi przyjdzie do głowy
skorzystać - lepiej przydzielić mu User CAL)