Re: XP - uruchamianie po zmianie układu partycji

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 21 May 2011 - 19:43:58 MET DST

"Araneus Diadematus" napisał:

> Niedawno bawiłem się jakimś programem... chyyba Paragon PM
> potrafi przestawić kolejność tych wpisów, chociaż w razie potrzeby
> robię to ręcznie.

Ja bardzo dawno się nie bawiłem w rzeźbienie partycjami, ale sprzed 10-ciu
lat pamiętam konfuzję, w jaką mnie wprawiła różna interpretacja wpisów w
boot.ini, dotyczacych numeracji partycji, pomiędzy WinNT a W2k. Potem
uświadomiłem sobie, że prawdopodobnie było to spowodowane niestandardowym
sposobem instalacji - aby każdy z nich był na C:, instalowałem system na
pierwszej partycji, potem przesuwałem ją wgłąb dysku, znów tworzyłem
partycję na początku dysku i następny system poproszę. Postawiłem tak
(licząc od początku dysku) XOSL, Win98, WinNT i W2k. Zgodnie z logiką WinNT
powinien być na partition(3) a W2k na partition(4), i o ile NT był też
tego zdania, to W2k zgoła odmiennego. Ale to było tak dawno, że nawet nie
pamiętam, czy zaglądałem do wpisów w tablicy partycji. W każdym razie z tych
czasów pozostał mi nawyk multyplikowania wpisów w boot.ini, aby w razie
jakichś manipulacji zawszew dawało się podnieść system z partycji o dowolnym
numerze.

JoteR