Re: Mała sieć z różnymi wersjami Windows

Autor: Wojciech Wrodarczyk <w.wrodarczyk_at_wp.pl>
Data: Thu 19 May 2011 - 15:45:46 MET DST

W dniu 2011-05-17 22:20, Maciek pisze:
> Witam
>
> Jest sobie mała sieć złożona z kilku komputerów z różnymi wersjami Windows:
> 1. Windows XP Professional 32-bit
> 2. Windows Vista Business 64-bit
> 3. Windows 7 Professional 64-bit
> 4. Windows Vista Home Premium 32-bit
> 5. Windows 7 Starter
> W obecnej chwili większość komputerów udostępnia jakieś zasoby: a to
> drukarkę, a to jakiś katalog. Na części komputerów jest założony ten sam
> użytkownik z tym samym hasłem, żeby ułatwić sobie dostęp do zasobów i
> nie wklepywać użytkownika/hasła przy podłączaniu zasobu. Na części są
> [...]
Nie wiem czy dobrze rozumiem, chcesz aby użytkownik komputera miał
dostęp do wszystkich udostępnionych zasobów?
wtedy wystarczy je udostępniać dla grupy użytkownicy, NAS też załatwia
sprawę, nie powinno być problemów z Linuxami i współpracą.
Czy chcesz centralnie zarządzać userami, tzn. ich zakładać, kasować,
nadawać uprawnienia? wtedy 1. netware+ 1 standardowy user bez hasła i
zasobów do logowania lokalnego n akażdym kompie, trochę stare
rozwiązanie ale powinno wystarczyć 2. Zdalny pulpit na serwerze
centralnym i lokalne logowanie bez zasobów i hasła.