Re: Burza i indukcja w antenach WiFi

Autor: mirekc <mirekc_at_interia.pl>
Data: Wed 04 May 2011 - 09:36:18 MET DST

W dniu 2011-04-28 23:09, PioM pisze:
> Witam
>
> Dzisiaj doszedłem do wniosku, że podczas burzy może zajść zjawisko indukcji
> elektromagnetycznej w antenach i uszkodzić bezprzewodowe karty sieciowe, APy
> ub Routery. Czy trzeba odkręcać antenki?

To zależy. Jeśli antenka jest w pomieszczeniu, to nie ma o czym mówić. W
przypadku bliskiego wyładowania groźniejsze będą przepięcia w sieci
energetycznej i "padnie" raczej wszystko inne. Natomiast w przypadku
antenki zewnętrznej (np. na dachu) i podłączonej stosunkowo długim
kablem - warto się zastanowić.