Re: systemowa dla w7 - jak duża?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 21 Apr 2011 - 20:19:36 MET DST

Dnia Thu, 21 Apr 2011 17:49:17 +0200, sTav napisał(a):

> nawet jeśli żart to IMHO zdecydowanie niesmaczny :-(

> Poprawnie w/g Microsoft?

Ktoś tu chyba sam nie wie, o czym pisze. Jakaż to ma być ta finezyjna
"optymalizacja" i co ma z tym wspólnego Microsoft?

Ja nie czuję najmniejszej potrzeby optymalizowania czegoś, co działa
szybko i sprawnie. Nie jestem też zwolennikiem zakładania fafnastu
partycji tylko po to, żeby partycja systemowa była jak najmniejsza. To
już nie te czasy i nie te dyski.

> Proponuję zapuścić program wyszukujący duplikaty - :)

Nie ma sensu. Co niby miałbym deduplikować? Pliki w Program Files?
Dokumenty w Users?? Pliki Windows???

> i przy okazji: zastanowić się nad backupami partycji systemowej...
> (czas i miejsce)

Nie robię. Przeszło mi. Od czasów Visty systemy mają u mnie przebiegi
kilkuletnie, bo zwyczajnie nie ulegają nienaprawialnym awariom. Dlatego
też wystarczą mi w zupełności kopie tylko takich plików, które
przechowują jakąś wartościową informację; resztę bez problemu da się
odtworzyć poprzez reinstalację systemu i programów.

Owszem, miałem kilka razy potrzebę przywrócenia systemu do poprzedniego
punktu w czasie. Ale tutaj bardzo sprawnym okazał się wbudowany w
Windows mechanizm System Restore. Tyle że on jest sprawny wtedy, kiedy
damy mu wystarczająco dużo miejsca pod jego pliki; a tego mała,
zapełniona po brzegi, partycja nie zapewni.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/