Re: laptop z win xp pro. Downgrade z win 7?

Autor: Chopin <marcingraj_at_pocztaonet.pl>
Data: Thu 14 Apr 2011 - 15:38:19 MET DST

W dniu 2011-03-29 22:01, - pisze:

> nie chce wprowadzić Cię w błąd, ale gdzieś wpadło mi w oko, że z wersji
> pro i ultimate można, ale z wersji home juz nie. ale nie na 100%,

Wszystko zależy od zapisów umowie.

Obniżenie wersji (downgrade) nie jest możliwe w przypadku licencji FPP
(BOX).

Dla OEM:
"Prawa używania systemów operacyjnych w wersji OEM określone są w umowie
licencyjnej OEM. Umowy licencyjne OEM większości systemów operacyjnych
nie pozwalają na korzystanie z wcześniejszych wersji systemów
operacyjnych OEM. Wyjątkiem są umowy licencyjne OEM systemów Windows® XP
Professional, Windows Vistaâ„¢ Business i Windows Vista Ultimate.
Szczegółowe informacje na temat prawa obniżenia wersji można znaleźć w
umowie licencyjnej OEM."

Powyższy zapis jest z dokumentu za sytczeń 2007, więc nie ma tu mowy o
Windows7 ale zapisy w nowszych dokumentach sÄ… podobne, tzn. generalnie
downgrade jest możliwy tylko w przypadku wersji Professional lub
"wyższych".

Pozdrawiam,

--
Pozdrawiam,