Re: HP LaserJet1020 na Win7; "Enable bidirectional support" niedostępne

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 04 Apr 2011 - 22:58:03 MET DST

W dniu 2011-04-04 22:43, Vertigo pisze:
> [...]
> ta jest wyłączona i wyszarzona :(
> Na chwilę obecną radzę sobie tak, że drukuję z laptopa po sieci na
> udostępnionej drukarce (uciążliwe bo 2 komputery muszą pracować). Jednak
> i to nie jest bez problemów, ponieważ po zapuszczeniu wydruku z laptopa,
> dokumenty wiszą w kolejce dotąd, aż na komputerze stacjonarnym:
> - zrestartujÄ™ bufor wydruku
> - otworzę okno drukarki z listą dokumentów w kolejce
> Po takiej operacji wszystko z kolejki schodzi do drukarki.
> Próbowałem coś wygoogle'ać ale jedyne co znalazłem, to:
> - niewłaściwy sterownik -> upgrade do najnowszego

Nie piszesz jak ta drukarka jest podłączana do komputerów. Przez LPT?
Jeśli tak, to czy w laptopie masz obsługę lpt w biosie ustawioną na
ECP/EPP czy na SPP (brak dwukierunkowości)?

Taki sam objaw jak opisujesz, tzn:
- wydruki trafiajÄ… do kolejki, majÄ… stan "drukowanie: kilka kB z
kilkunastu kB" i wiszÄ…
- nic nie pomaga, ale "net spooler stop/net spooler start" i otwarcie
listy/okna drukarki i nagle zaczyna drukować
.. miałem na HP LJ3000 przez sieć (na wbudowanym w drukarce
printserwerze) gdy w komputerze miałem 2 razy tą drukarkę zainstalowaną
ale obie na ten sam "standardowy port tcp". Pomogło zrobienie porządków
z portami - dwa razy utworzony port (mimo ze na to samo ip:port) i
chodzi ok.
Mam tak zainstalowane, bo mam 2 drivery - "HP LJ3000 Black&White only"
oraz "normalny" kolorowy, by łatwo wybierać typ wydruku przez wybór
drukarki, jak się coś drukuje a nie chce kolorów marnować.