Re: Staru¶ienki komputer jako DTP

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Mon 04 Apr 2011 - 15:08:36 MET DST

Dnia Mon, 4 Apr 2011 09:46:25 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> Wkurza mnie podejście, że po prostu się go podpieprzy.

Mnie tez, jesli ono takie jest, czyli jak napisales "po prostu". Ale
potrafie zaakceptowac podejscie typu: "kurde, musze zlozyc gazetke szkolna,
a soft legalny jest zaporowo drogi, mam do wyboru zrobic to byle jak w
WordPadzie lub porzadnie na nielegalnej wersji - tak, to jest nielegalne i
nie fair, wiem to - ale trudno, kiedys jak sie gazeta rozbuja to kupimy
legala". Albo "musze zrobic film z imprezy z kumplami, akcja totalnie
niekomercyjna, moge to zrobic w jakims freewarowym badziewiu i bedzie
biedne, lub wystrugac w Premiere + AfterEffect na wyzszym poziomie -
nieuczciwie, ale jak sie wciagne i zaczne to robic na szersza skale to kupie
licencje".
Akceptuje to, bo tak naprawde to nie jest w wiekszosci wypadkow strata dla
producenta. Prawda jest taka, ze ten obecny zlodziejaszek albo nigdy tego
softu i tak nie kupi (bo przestanie sie tym "bawic"), albo jesli zacznie go
powazniej uzywac bedzie i tak zmuszony do legalizacji z wielu powodow. Dla
firmy za to jest to o tyle atrakcyjne, ze ten obecny pirat uzaleznia sie od
jego produktow i jesli kiedys bedzie decydowal sie wywalic X tysiecy na soft
to kupi to co dobrze zna.
A pisze to ze stanowiska kogos kto sam produkujac soft wrzucal go niegdys na
edonkeya, a obecnie na torrenta ;-)

--
pozdrawiam
Norbert