Re: win7 1600MB wolnej pamięci to mało :/

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Wed 23 Feb 2011 - 18:06:12 MET

> mam 1,5GB wolnego ramu a system chce mi zamykać aplikacje
> da się coś z tym zrobić? mam 4GB ramu, swap wyłączony już kilka lat

Włącz obsługe pliku wymiany, bez tego system nie jest w stanie scalić
wolnych bloków pamięci.
To że masz 1.5GB wolnej pamięci nie znaczy że programy mogą taki obszar
zaalokować.
Programy wymagają zwykle ciągłego obszaru pamięci.
Windows nie posiada mechanizmu deframentaryzacji pamięci RAM,
nie potrzebuje tego bo działający swap działa w ter roli dużo sprawniej.

Przy okazji uruchom sobie RamMap z
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/ff700229.aspx
i na 4 zakładce możesz sobie prześledzić gdzie jest twoja wolna pamięć,
w ile fragmentach porozrzucana po całej przestrzeni adresowej.
_____
Pozdrawiam
Robert Winkler