Re: Program głos -> tekst

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Sun 20 Feb 2011 - 22:26:42 MET

On Sun, 20 Feb 2011 21:27:06 +0100, "Araneus Diadematus"
<warchlak@chlewik.pl> wrote:

>Użytkownik "JA" <JA@niepisz.pl> napisał w wiadomości
>(głos -> txt)
>
>Dla języka angielskiego powinno się coś trafić, nie wiem, jak dla
>innych.
>Musisz pamiętać, że do poprawnego działania takiego programu, wymagana
>jest nienaganna dykcja, wręcz sztuczność w wymowie.
>Problem rozpoznawania mowy nie został jeszcze do końca rozwiązany - np.
>rozróżnienie oddzielnych wyrazów wymawianych ciągiem, niewyraźna
>fleksja, utrata dźwięczności głosek, cała rzesza innych.

dlatego wiekszosc z tych programow, nalezy nauczyc rozpoznawania
konkretnego sposobu mowienia. to jest czasami dlugi i zmudny proces,
ale moze sie oplacic. dragon dictate od wersji bodaj dziewiec, chyba w
wersji pro juz nawet sobie z rozpoznwaniem mowy, nawet bez uczenia
calkiem niezle daje rade, choc nie jest to oczywiscie 100/100. <rs>