Re: Ocena wydajności systemu.

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 17 Feb 2011 - 21:43:41 MET

In news:ijk0he$7po$1@news.onet.pl,
*Janusz* <janusz1930@onet.pl> typed:
> Laptop Samsung R530, dołączony monitor, dysk zewnętrzny. W czym problem?
> Komputer jest oceniany na podstawie najniższej wartości. Tą wartością,
> jest wydajność trójwymiarowej grafiki biznesowej w grach 3,3. Wydajność
> pulpitu dla interfejsu Windows Aero wynosi 3,6. Pozostałe wartości są
> równe lub powyżej 5,5.
> Dopiero co, przeinstalowałem system. Mam zainstalowane dokładnie to co
> poprzednio, łącznie z paroma grami syna.
> Przed reinstalacją, grafika w grach wynosiła 4,0, a Windows Aero 3,9.
> Gdzie tkwi tego przyczyna? Może został popełniony błąd w ustawieniach,
> [...]

Pewnie zastosowałeś inne sterowniki, lub niedoinstalowanie wszystkich
składników ...?.

Indeks wydajności systemu Windows jest miarą możliwości konfiguracji
sprzętowej i oprogramowania komputera wyrażoną w postaci liczby nazywanej
wynikiem podstawowym. Wyższy wynik podstawowy oznacza, że komputer działa
lepiej i szybciej niż komputer z niższym wynikiem podstawowym, zwłaszcza
podczas wykonywania bardziej zaawansowanych i wymagających większej ilości
zasobów zadań.

Każdy składnik sprzętowy uzyskuje indywidualny wynik częściowy. Wynik
podstawowy komputera jest określany przez najniższy wynik częściowy. Na
przykład jeśli najniższy wynik częściowy pojedynczego elementu sprzętowego
wynosi 2,6, to wynik podstawowy wynosi 2,6. Wynik podstawowy nie jest
średnią połączonych wyników częściowych.

Można użyć wyniku podstawowego, aby kupować bez obaw programy i inne
oprogramowanie dopasowane do wyniku podstawowego komputera. Jeśli
przykładowo komputer posiada wynik podstawowy 3,3, można zakupić
oprogramowanie przeznaczone dla tej wersji systemu Windows, które wymaga
komputera z wynikiem podstawowym 3 lub niższym.

Wynik podstawowy komputera przedstawia ogólną wydajność systemu jako całość,
na podstawie możliwości różnych części komputera, w tym pamięci o dostępie
losowym (RAM), jednostki centralnej (CPU), dysku twardego, ogólną wydajność
grafiki oraz wydajność grafiki 3-D.

Opisy (poniżej) działania komputerów, które uzyskały następujące
wyniki podstawowe:

Komputer z wynikiem podstawowym 1 lub 2 oferuje zwykle wydajność
wystarczającą do wykonania większości zadań, jak np. obsługa aplikacji
biurowych i przeszukiwanie Internetu. Wydajność komputera z tym wynikiem nie
jest jednak wystarczająca do uruchomienia Windows Aero lub zaawansowanych
funkcji multimedialnych, które są dostępne w systemie Windows Vista.

Na komputerze z wynikiem podstawowym 3 można uruchomić Windows Aero oraz
wiele nowych funkcji systemu Windows Vista na poziomie podstawowym. Niektóre
z nowych zaawansowanych funkcji systemu Windows Vista mogą nie być dostępne.
Przykładowo maszyna z wynikiem podstawowym 3 może wyświetlać kompozycję
systemu Windows Vista z rozdzielczością 1280 × 1024, ale mogą wystąpić
problemy z wyświetlaniem kompozycji na wielu monitorach. Ewentualnie mogą
być odtwarzane programy telewizji cyfrowej, ale mogą wystąpić problemy z
odtwarzaniem programów telewizji o wysokiej rozdzielczości (HDTV).

Na komputerze z wynikiem podstawowym 4 lub 5 można w pełni uruchomić
wszystkie nowe funkcje systemu Windows Vista. Dostępne są też zaawansowane,
wysokiej jakości funkcje grafiki, jak np. gry wieloosobowe i gry 3-D, a
także rejestrowanie i odtwarzanie programów HDTV. Komputery z wynikiem
podstawowym 5 to komputery o najwyższej wydajności dostępnej w momencie
wypuszczenia systemu Windows Vista.

Indeks wydajności systemu Windows został zaprojektowany tak, aby
odzwierciedlał postęp w technologii komputerowej. Ponieważ prędkość sprzętu
i wydajności rosną, będą dostępne wyższe wyniki podstawowe. Jednak standardy
dla poszczególnych poziomów nie zmieniają się. Na przykład komputer z
wynikiem 2,8 powinien mieć ten wynik, dopóki nie zdecydujesz się na
uaktualnienie sprzętu.

Jeśli określony program lub funkcja systemu Windows Vista wymagają wyższego
wyniku podstawowego niż oferowany przez posiadany komputer, można go
rozbudować i uzyskać wyższy wymagany wynik. Jeśli został zainstalowany nowy
sprzęt, aby zobaczyć, czy wynik się zmienił, należy kliknąć przycisk
Aktualizuj mój wynik.

Wyniki częściowe są wynikami testów składników sprzętowych komputera -
pamięci RAM, procesora CPU, dysku twardego, karty grafiki i karty grafiki
gier 3-D. Jeśli wynik podstawowy nie wystarcza do uruchomienia programu lub
funkcji interfejsu użytkownika systemu Windows Vista, wyniki częściowe można
wykorzystać do sprawdzenia, które składniki komputera należy rozbudować.

Wynik podstawowy jest dobrym wskaźnikiem wydajności ogólnej komputera.
Wyniki częściowe są pomocne w zapoznaniu się z poziomem wydajności komputera
dla konkretnych zastosowań:

Zastosowania biurowe. Jeśli komputer jest używany w większości do zastosowań
biurowych, jak korzystanie z edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, poczty
elektronicznej i przeglądania sieci web, ważne są wysokie wyniki częściowe
dla procesora CPU i pamięci. Wyniki częściowe 2,0 lub wyższe są zwykle
wystarczające w przypadku dysku twardego, karty grafiki i karty grafiki 3-D.

Gry i programy wykonujące dużo operacji graficznych. Jeśli komputer jest
wykorzystywany do gier i programów wykonujących dużo operacji graficznych,
jak np. aplikacje do edycji cyfrowych filmów wideo lub gry FPG, ważne są
wyniki częściowe dla pamięci RAM, karty grafiki i karty grafiki 3-D. Wyniki
częściowe 3.0 lub wyższe są zwykle wystarczające w przypadku procesora CPU i
dysku twardego.

Funkcje programu Media Center. Jeśli komputer jest wykorzystywany jako
centrum multimedialne do zaawansowanych zastosowań multimedialnych, jak np.
rejestrowanie programów HDTV, ważne są wyniki częściowe dla procesora CPU,
dysku twardego i karty grafiki. Wyniki częściowe 3.0 lub wyższe są zwykle
wystarczające w przypadku pamięci i karty grafiki 3-D.

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx