Re: Kompresja bez duplikatów

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 16 Feb 2011 - 08:56:27 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Osadnik"
>Mo¿e kogo¶ zainteresuje ten temat bo ja póki co nie mam pomys³u jak
>podej¶æ do tematu.
>
>Otó¿ za³ó¿my sobie taka sytuacje:
>- Serwer FTP na maszynie roboczej
>- 20 userów z przypisanymi do nich folderami (nie widz± siebie nawzajem)
>- w tych folderach ka¿dy przechowuje 2GB danych ¼ród³owych + 1GB danych
>w³asnych
>- Ka¿dy dane ¼ród³owe ma zorganizowane w inn± strukturê katalogów.
>
>No i teraz problem: 20 userów po 3GB danych to 60GB danych.
>Przechowywanie takiej ilo¶ci danych jest k³opotliwe i niepotrzebne
> [...]

Widzisz, to jest z pewnego punktu widzenia proste. Wyszukanie duplikatów
nie powinno byæ a¿ takie trudne, choæ mo¿e byæ czasoch³onne. S± do tego
programy. Ba, mo¿na samemu do¶æ prosto skrypt napisaæ. A potem ju¿ tylko
wyniesienie plików na zewn±trz i symlinkowanie w odpowiednie miejsca.
Ale z pewnego punktu widzenia robi siê zawi³e - a co w momencie edycji
takich plików?

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'