Re: sieć XP-W7

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 14 Feb 2011 - 22:04:21 MET

Dnia Mon, 14 Feb 2011 20:38:24 +0100, Jakub Tarczewski napisał(a):

> byłbym zachwycony, gdyby to było aż tyle. Mam zresztą WiFi n, ale to
> mniej istotne: w tej chwili średni transfer mam rzędu 0.7 MB/s i więcej
> jakoś nie chce iść (mimo wyłączenia zarządzania energią). Oczywiście w
> wolnej chwili będę przy tym grzebał, ale na razie cieszę się że sieć w
> ogóle działa ;-)

Rzuć okiem jeszcze na MTU. Windows 7 - zwłaszcza po proponowanym
wcześniej wyłączeniu mechanizmu automatycznego ustawiania MTU (nie
jestem zwolennikiem tweakowania tych mechanizmów), albo współpracując ze
źle reagującym routerem - potrafi ustawić nieprawidłową wartość MTU, np.
1500. Ustaw tę wartość dla swojej karty bezprzewodowej na największą,
przy której przechodzą jeszcze pakiety.

netsh int ipv4 show subinterfaces ==> w pierwszej kolumnie pokaże
aktualne MTU.
ping adres_ip -f -l 1430 ==> jak przejdzie, to stopniowo zwiększaj tę
wartość co około 10, np. 1460, 1472, 1492.
netsh int ipv4 set subinterface "Nazwa_interfejsu" mtu=1430
store=persistent ==> ustawiasz i zapamiętujesz na stałe.

Więcej:
http://home.bott.ca/webserver/?p=226

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]