Re: USB to LPT

Autor: MarkPunk <markpunk_at_poczta.fm>
Data: Sat 05 Feb 2011 - 18:55:29 MET

> Programy DOS'owe potrafia drukowac do pliku *.prn lub do portu LPT...
> Po zapisaniu do pliku w  linii polecen DOS'a wydaj komende :
> copy nazwa_pliku lpt1: /b
> lub notepad.exe nazwa_pliku /p
> pod Windows:
> Wlasciwosci drukarki >zakladka Porty > zaznacz pozycje File: zapisem
> drukuj do pliku.
> Natomiast, jesli masz drukarke sieciowa, to zeby otrzymac na niej wydruk z
> programu DOS'owego, musisz przechwycic port.
> We wlasciwosciach drukarki pod Windows > ustawienia:
> Drukuj do portu [ LPT1:\\serwer\drukarka ]
> [...]

świetnie Panie Piotrze dziękuję za zainteresowanie ale tym razem nie
wniósł Pan nic do mojego problemu

który polega na tym że przedmiotowy laptop nie posiada portu LPT
a drukarka jest wyposażona w złącze centronics obsługiwane z portu lpt

nie jest to drukarka sieciowa - to jest samodzielne stanowisko do
którego chcę fizycznie (kablem) podłączyć drukarkę

co z tego że wydrukuję do pliku który potem mogę przesłać do portu LPT
lub PRN lub na drukarkę skoro nie posiadam żadnego z powyższych bo
przejściówka zainstalowała się jako Uniwersalna drukarka USB i co
prawda pojawił się dodatkowy port USB001 ale pomimo zainstalowania
drivera drukarki na tym porcie żadne wydruki nie wychodzą (nie
wychodzi strona testowa drukarki) otrzymuję standardowy komunikat w
dymku, że windows nie mógł wydrukować i tyle

chodzi mi czy ktoś znalazł sposób aby coś co się nazywa USB to LPT
adapter pozwoliło na zainstalowanie i obsługę portu LPT
gdy miałem kiedyś USB to RS232 to instalowało mi port i on działał
więc w tym wypadku oczekiwałem takiego samego prostego działania