Re: Formatowanie partycji systemowej

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 31 Jan 2011 - 19:28:29 MET

"Gotfryd Smolik news" napisał:

> Jasne. A płacze użyszkodników XP i dysków z 4 kB sektorów i standardowe
> (już) pytanie o RTFM w takim przypadku to pikuś ;)

Nic nie pisałem o XP. Mój windziany kalendarz pokazuje styczeń 2011 r.,
zatem dywagowanie o sadzaniu na współczesnym sprzęcie systemu z 2001 r.
jest średnio twórcze. Chociaż dla tych, którzy nie chcą lub nie mogą zmienić
systemu a muszą wymienić dysk, może to być wkrótce spory problem.

> Kiedy w przypadku o którym mowa wyżej *da się*, i w tym problem.
> Kto by do instrukcji zaglądał, skoro "sformatuj partycję" działa.

No niestety, użytkownik decydujący się na używanie dziesięcioletniego
(i nie wspieranego już) systemu ze współczesnym sprzętem musi się liczyć
z tym, że nie wszystko mu będzie działać tak, jak to sobie wyobraża.
Aktualnie
sprzedawane i wspierane wersje Windows z tym problemem sobie radzą
(Windows 7 na pewno, Vista z tego co czytałem - też)

> Ale *bez ich wyliczenia* nie należy IMO prezentować tezy o "korzystaniu
> zawsze z mechanizmu instalatora"!

Słusznie. Ty zagiąłeś jeden palec, ja drugi (sadzanie XP na sprzęcie bez
CD), zostały jeszcze trzy, w tym środkowy ;->

JoteR