gluchy komputer w sieci

Autor: Sławomir Wojciechowski <wojciecs_at_tekstdowycieciaiem.pw.edu.pl>
Data: Sun 30 Jan 2011 - 21:26:21 MET

Witam,

Od dłuższego już czasu zmagam się problemem "głuchego" windows xp w sieci.
Problem polega na tym, że żadnego innego komputera w sieci nie mogę
połączyć się do jakiejkolwiej usługi zainstalowanej na rzeczonym xp, a
interesuje mnie połaczenie się do serwera tomcat (port 80) albo bazy sql
server (port 1433), nie odpowiada również na pinga a także nie da się
wejść na udostępnione folderu. Nawet nmap nic nie zwraca.
Sprawdzałem firewalla, antywirusa i skanowałem komputer czy nie mam jakiś
wirusów. Nadal nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania. Jeśli te
usługi wywołał z tegoż komputera po adresie ip działają, natomiast z
innych komputerów nic sie nie dzieje. Dodam, że sam komp jest w sieci,
działa na nim internet, a ponadto mogę sie z niego łaczyć do innych
komputerów.
Co może blokować ten komputer, co jeszcze mogę sprawdzić?

Pozdrawiam
sw