Re: Formatowanie partycji systemowej

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 23 Jan 2011 - 16:42:39 MET

"Gupik" napisał:

> Jak wiadomo wszystkie Windowsy mają w swoim instalatorze możliwość
> zakładania i formatowania partycji

Nic mi o tym nie wiadomo, a nawet wręcz przeciwnie. Takich fiuczerów nie ma
Windows 3.x, Windows 95, Windows 98. Ale rozumiem, że piszesz o wszystkich
Windowsach z linii NT.

> czy system zainstalowany na partycji założonej i sformatowanej np.
> Acronis,em będzie chodził szybciej niż na tej założonej
> i sformatowaniem programem systemowym ??

Zawsze w przypadku partycji systemowej należy korzystać z mechanizmu
zawartego w instalatorze Windows. Te nieliczne przypadki, kiedy się nie da i
należy skorzystać z narzędzi third-party, można wyliczyć na palcach jednej
ręki. Następne partycje należy zakładać już z poziomu zainstalowanej i
obserwispackowanej Windy również za pomocą narzędzi systemowych.
Stosowanie innych wynalazków podejrzanego pochodzenia (a już broń Boże
linuksiarskich) jest proszeniem się o kłopoty w przyszłości.

JoteR