Win7 panikuje przy 4GB RAM

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 22 Jan 2011 - 00:23:19 MET

Mam ju偶 tego systemu serdecznie do艣膰.
Win 7 64b HP.
Nie do艣膰 ze wykopali podstawowa funkcjonalno艣膰 jaka by艂o "w g贸r臋 w
eksploratorze to jeszcze mnie teraz irytuje sprawa zarz膮dzenia pami臋ci a
w systemie ot贸偶:
- u偶ywam r贸wnocze艣nie dw贸ch program贸w, Autocad i Inkscape. Oba potrafi膮
ze偶re膰 w ramie ponad 1GB, trudno, do tego dochodzi jeszcze kilka
aplikacji typu przegl膮darki, Google Earth i podobne.
- ca艂y czas mam uruchomiony process explorer i obserwuje co z偶era ram i
co powinienem wy艂膮czy膰 jednak...
- system nie przekracza magicznego progu 3GB RAM. Po prostu. 3GB zapycha
i ju偶 zaczyna muli膰. Muli poniewa偶 panicznie wszystko przerzuca do
pagefile.sys kt贸ry cz臋sto g臋sto ma 6 - 8 GB. Grafika ma "sw贸j" RAM.
Nie wiem co jest nagrzebane w systemie ale w XP mog艂em zaj膮c 2GB ram i
nie by艂o takich objaw贸w jak teraz ze osi膮gam 3GB przy 4GB dost臋pnych 偶e
nie da sie w og贸le pracowa膰 bo w RAMie siedz膮 badziewia kt贸re nie
powinny (skype otwierany raz na ruski rok, mn贸stwo DLLek systemowych, a
nowe dane z aplikacji l膮duj膮 od razu w SWAPIE.

Co z tym mo偶na zrobi膰?
Chce zobaczy膰 zaj臋te 4GB ram a nie 3GB i 7GB swap...