Problemy z RDP - zrywanie połączenia

Autor: Mateusz <mateusz.chmurzynski_at_gmail.com>
Data: Thu 20 Jan 2011 - 10:46:33 MET

Cześć,

Na wstępnie zaznaczam, że nie mam dostępu do logów serwera, który
udostępnia sesję rdp.
Klient: windows XP PE SP2 (na SP3 też były problemy, zastosowałem
downgrade, żeby odzyskać poprzedną wersję rdp)
Serwer Windows 2003 server

Sprawa wygląda tak, że obie maszynki mają bezawaryjny dostęp do neta,
następuje połączenie, uwierzytelnianie i po ok 1 minucie sesja zostaje
samoistnie przerwana. Dodam, że łączę się zdalnie po teamviewerze i w
momencie zerwania mam nadal aktywną sesję w TV. Pingi: serwer ma z
oczywistych względów odpowiedzi na żądania ping, ale ma otwarty jeden
port (bodajże telnet), ping klienta do jego bramy chodzi, do wan też w
tym momencie. Najdziwniejsze jest to, że jak wywołuję sobie na
połączenie zdalne to z początku jest połączenia a w między czasie jak
próbuję się połączyć na telnecie, to nie mogę - a mam pewność, że ten
port jest aktywny. Kombinowałem z dwiema wersjami rpd i nadal jest to
samo. Wydaje mi się, że jest to problem związany z tym klientem,
ponieważ w tym samym oddziale jest kilkanaście innych hostów, które
nie mają problemów z sesjami. Czego to może być wina ?