Re: windows 7, NAS a limity połączeń?

Autor: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Fri 31 Dec 2010 - 10:10:48 MET

W dniu 2010-12-29 21:55, Radosław Sokół pisze:

> Limity są tylko na:
>
> a) połączenia w trakcie nawiązywania (co nie tyczy się SMB
> w LANie, bo w zasadzie natychmiast połączenie jest nawią-
> zywane, zresztą do jednego hosta nie będzie nawiązywanych
> więcej niż te 10 połączeń),

Tylko zastanawiam się, czy czasem każda próba i/o nie jest traktowana
jak nowe połączenie SMB.... wtedy te 10 bardzo łatwo wyczerpać.
Oczywiście, wtedy to ewidentnie błąd samego klienta torrentów, że tak
głupio się do zasobu odwołuje.

> Obstawiam albo błąd w oprogramowaniu NASa (pewnie nie prze-
> widzieli takiego sposobu dostępu do danych w testach), albo
> niezgodność z IPv6 (czasem wyłączenie IPv6 pomaga z niepopraw-
> nym działaniem niektórych routerków, może z NASem też pomoże).

Hm, z tym IPv6 to sprawdzę - używam IPv6, ale wszystko mam zaterminowane
na Cisco, a NAS i komputery domowe stoją w tym samym LANie po IPv4.
Aczkolwiek, spróbuję wyłączyć to na tym problematycznym pececie i zobaczę.

Opgrowamowanie NASa to jakiś tam okrojony RedHat, z pewnie zupełnie
standardową Sambą.... (Seagate GoFlex Home)

Ja raczej podejrzewam źle napisany soft np. klient torentów, który nie
umie obsłużyć sobie dostępu do zasobu sieciowego.

Pozdr,
Tomek