Re: Problem z uruchomieniem programu DOS w XP

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 30 Dec 2010 - 19:58:36 MET

In news:i9kph65fpbjhv472ajv2imo83ig4b629f7@4ax.com,
*Użytkownik* <radekp@konto.pl> typed:
> Próbuję uruchomić w XP program (finansowy) w środowisku DOS.
>
> Po uruchomieniu program zgłasza w swoim pasku RAM:181024, UMB: 1152
>
> Uruchamia się dalej, otwiera zbiory i dostaję:
> "Błąd - w pamięci jest 42kB wolnego miejsca, potrzebne 63"
>
> Pasek pokazuje "RAM: 42496, UMB: 0".
>
> Jak uruchomić ten program? W ustawieniach pifa już wszystko kombinowałem,
> reaguje tylko na ustawienie XMS na Brak, wówczas wysypuje się od razu z
> błędem za mało XMS.

Dodaj pole wyboru "Uruchom w oddzielnym obszarze pamięci" do okna
dialogowego Uruchamianie
Wartość Rejestru:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer
wstaw wartosc DWORD "MemCheckBoxInRunDlg" = "1"
Pozwoli uruchamiać programy 16-bitowe w procesie dedykowanym
Wirtualnej maszyny DOS.
lub
http://dosbox.sourceforge.net/
Ponadto dodaj pliki AUTOEXEC.NT i CONFIG.NT
powininny znajdowac sie w katalogu systemowym "system32" -
Skopiuj je z folderu REPAIR do system32, zabezpiecz tez plik przed zmianą
nadając mu atrybut tylko do odczytu.

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx