Re: Program do komunikacji w sieci

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Wed 29 Dec 2010 - 15:23:56 MET

Dnia 29.12.2010 kacper <kacperfx@gmail.com> napisał/a:
> Witam,
>
> Szukam programu, który zrealizuje mi poniższe zadania :
> - będzie działała na zasadzie serwer-klienci
> - będzie działał w domenie (Windows 2k3)
> - będzie działał tylko w LAN
>
> - będzie można z niego wysłać wiadomość ogólną do wszystkich
> użytkowników, wiadomości muszą być jakoś potwierdzone i dochodzić
> nawet jak komputer będzie wyłączony.

Dowolny system IM np jabber, ale na wyłączonny komputer to będzie
problem coś dostarczyć :) chyba że po jego uruchomieniu to jabber
zapewni. Z domeny 2k3 to pewnie da się wyjąć autoryzację, uprawnienia i
uwierzytelnienie i uszyć coś pod jabbera to już kwestia raczej
wdrożenia rozwiązania i admin biegły w nt-kach powinien dać sobie radę
produkując odpowieni interface.

> - będzie można 'zostawać' na nim wiadomości w stylu : 'nie działa
> drukarką w pokoju XYZ' i wyznaczone osoby będą mogły odpowiadać na te
> wątki, podawać rozwiązania itd

czyli zwykły IM, ale jak sądzisz że to zmniejszy ilość weznań serwisu
to jesteś w błędzie :D

> Oczywiście dobrze by było jakby był darmowy, do komercyjnego użytku,
> ale jeśli będzie płatny to też nie będzie to wielkim problemem.

jabber jest darmowy

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".